Przejdź do treści

REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEZ PROMY CARGO SP. Z O.O.

§ 1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług świadczonych przez Promy Cargo Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu,
    ul. Górki 18/2, 60-204 Poznań, wpisanej do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk –
    Północ w Gdańsku, VII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000054111, NIP: 5840454349, REGON:
    190394431 i obowiązuje do dnia odwołania.
  2. Definicje pojęć użytych w Regulaminie:
    1) BAF – Bunker Adjustment Factor – zmienny dodatek paliwowy, czyli dodatek do podstawowej stawki frachtu
    morskiego, ustalany raz na jakiś czas (np. na miesiąc) przez armatorów / przewoźników w celu wyrównania
    ewentualnych strat wynikających ze zmian na rynku paliw;
    2) CAF – / Currency Adjustment Factor – zmienny dodatek walutowy, czyli dodatek do podstawowej stawki frachtu
    morskiego, ustalany raz na jakiś czas (np. na miesiąc) w celu wyrównania ewentualnych strat wynikających ze zmian
    na rynku walut;
    3) Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
    4) ETS – Europejski System Handlu Emisjami – zmienny dodatek do emisji dwutlenku węgla CO2, czyli dodatek do
    podstawowej stawki frachtu morskiego, ustalany raz na jakiś czas (np. na miesiąc) przez armatorów / przewoźników
    doliczona dla każdej trasy na podstawie zużycia na danej trasie i średniego miesięcznego zapisu uprawnień EUA.
    5) EUA – uprawnienia do emisji, którymi handluje się w ramach unijnego systemu handlu emisjami, noszą nazwę
    europejskich uprawnień do emisji.
    6) Oferta – indywidualna oferta rezerwacji umożliwiającej przeprawę promową, przejazd mostem, tunelem lub
    pociągiem, sporządzona przez Promy Cargo Sp. z o.o. i skierowana do Zleceniodawcy, stworzona w oparciu o dane
    podane przez Zleceniodawcę i przeprowadzoną na ich podstawie kalkulację;
    7) Ogólne Warunki Przewozu (w skrócie OWP) – ogólne warunki świadczenia usług przez przewoźników morskich,
    śródlądowych, kolejowych, zarządców lub operatorów dróg i mostów, wraz z ich taryfami. Pojęcie powyższe oznacza
    w szczególności dodatkowe ogólne warunki umowne określone przez poszczególnych przewoźników promowych,
    kolejowych, operatorów mostów, tuneli i przepraw, które obowiązują każdorazowo w przypadku wyboru oferty
    poszczególnego operatora morskiego, śródlądowego, kolejowego, zarządcy lub operatora dróg, mostów i tuneli, bez
    konieczności zawierania dodatkowego porozumienia;
    8) Operator – armator, przewoźnik promowy, operator linii promowej lub kolejowej, zarządca lub operator dróg,
    mostów lub tuneli, a także ich agenci lub pośrednicy;
    9) Opłaty portowe – opłaty pobierane przez zarząd portów. Pobierane są na podstawie ustalonego cennika operatora,
    a także rodzaju towaru jaki jest przewożony;
    10) Pociąg – rodzaj transportu kolejowego intermodalnego polegający na przewożeniu pociągami towarowymi
    samochodów lub ciągników siodłowych z naczepami i przyczepami przy użyciu specjalnych wagonów
    niskopodwoziowych;
    11) Pojazd – środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze;
    12) Przeprawa – sposób przemieszczania ludzi, samochodów, pociągów i ładunków za pomocą urządzeń pływających
    (promów), mostów, tuneli, pociągów.
    13) Przeprawa promowa – sposób przemieszczania ludzi, samochodów, pociągów i ładunków za pomocą urządzeń
    pływających (promów) pomiędzy stałymi punktami załadunku i wyładunku;
    14) Rezerwacja –zamówienie biletu na przeprawę promową, przeprawę mostem, przeprawę tunelem, przeprawę
    pociągiem;
    15) Zlecenie – polecenie wykonania rezerwacji przeprawy promem, mostem, tunelem lub pociągiem;
    16) Zleceniodawca – zlecający wykonanie rezerwacji przeprawy promem, mostem, tunelem lub pociągiem.

§ 2
Zasady rezerwacji przeprawy

  1. Promy Cargo sp. z o.o. zobowiązuje się do dokonania rezerwacji przepraw za każdym razem, gdy Zleceniodawca zgłosi
    indywidualne zapotrzebowanie w terminie, o którym mowa w § 2 ust.2 nin. Regulaminu. Rezerwacja jest skuteczna po
    potwierdzeniu jej przez Promy Cargo sp. z o.o. poprzez przesłanie wiadomości zwrotnej na adres e-mail Zleceniodawcy,
    z którego przesłane zostało Zlecenie.
  2. Zgłoszenie zlecenia powinno nastąpić nie później niż 12h przed terminem przeprawy, na adres e-mail:
    booking@promycargo.pl z zastrzeżeniem § 3 ust. 8 nin. Regulaminu dostępnego na stronie
    www.promycargo.pl/regulamin/.
  3. Złożenie Zlecenia jest równoznaczne z potwierdzeniem zapoznania się i zrozumienia oraz zaakceptowania zasad
    określonych w Ogólnych Warunkach Przewozu wraz z taryfami portowymi oraz regulaminami stosowanymi przez
    Operatora przy realizacji zamówionej usługi oraz akceptacją i potwierdzeniem zrozumienia niniejszego Regulaminu.
  4. Zleceniodawca przyjmuje do wiadomości, iż Operator nie gwarantuje zabrania pojazdu na pokład promu, pociągu,
    przejazdu mostem, tunelem w przypadku, gdy dane wskazane przez Zleceniodawcę w rezerwacji są niepełne,
    nieprawidłowe lub nieprawdziwe albo innych przyczyn niezależnych od Promy Cargo sp. z o.o. Odmowa Operatora w
    zakresie wjazdu pojazdu Zleceniodawcy na prom, pociąg, most, tunel nie upoważnia Zleceniodawcy do żadnych
    roszczeń z tego tytułu wobec Promy Cargo sp. z o.o.
  5. Promy Cargo sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności względem Zleceniodawcy ani podmiotów z nim powiązanych w
    sytuacji:
    1) przestoju promu, pociągu w tym za zmianę godziny ich odejścia, zamknięcia tunelu, mostu;
    2) szkody lub straty powstałej na skutek działania siły wyższej, klęski żywiołowej, pożaru, eksplozji, jakichkolwiek
    problemów technicznych, ciężkich warunków pogodowych, wypadku oraz zamieszek, buntów i wojen;
    3) szkody lub straty powstałej w związku ze strajkami pracowników portów, promów, pociągów, tuneli, mostów oraz
    kontrahentów współpracujących z Promy Cargo sp. z o.o.;
    4) szkody lub straty spowodowanej właściwościami przewożonego przez Zleceniodawcę ładunku oraz tkwiącymi w
    nim wadami;
    5) szkody lub straty spowodowanej niewłaściwym zasztauowaniem lub zamocowaniem ładunku na nim
    przewożonego;
    6) opóźnienia dostawy towarów przewożonych przez Zleceniodawcę, a wynikającej z opóźnienia albo odwołania
    promu, pociągu jak również związanej z tym utratą dochodów bądź zysków;
    7) szkody spowodowanej brakiem dostępności rezerwacji pewnej i wpisanie Zleceniodawcy na listę oczekujących;
  6. Zleceniodawca zobowiązuje się do niezwłocznego zwrotu wszelkich kosztów wynikających z Ogólnych Warunków
    Handlowych wraz z taryfami portowymi (BAF, opłaty portowe, CAF) stosowanymi przez Operatora, które Promy Cargo
    Sp. z o.o. poniosła w związku z organizacją zleconej przeprawy.
  7. Zleceniodawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Promy Cargo sp. z o. o. o każdej zmianie danych w Rejestrze
    Przedsiębiorców lub CEIDG, jednak nie później niż następnego dnia po ujawnieniu tych zmian Rejestrze Przedsiębiorców
    lub CEIDG.
  8. Zleceniodawca nie może korzystać z Usług anonimowo, gdyż właściwość Usługi wymaga podania danych osobowych lub
    obowiązek podania danych osobowych wynika ze sposobu korzystania z Usługi. Jednak w przypadku niedozwolonego
    skorzystania z Usługi, to jest skorzystania w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem lub obowiązującymi przepisami
    prawa, Promy Cargo Sp. z o.o. ma prawo do przetwarzania danych osobowych Zleceniodawcy w zakresie niezbędnym do
    ustalenia jego odpowiedzialności. Promy Cargo Sp. z o.o. powiadomi Zleceniodawcę o niedozwolonych działaniach z
    żądaniem ich niezwłocznego zaprzestania oraz o przetwarzaniu danych osobowych w powyżej określonym celu.
  9. Zakazane jest dostarczanie przez Zleceniodawcę treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, treści nieprawdziwych
    lub mogących wprowadzić w błąd, treści zawierających wirusy lub treści, które mogą wywołać zakłócenia lub uszkodzenia
    systemów komputerowych.
  10. W wypadku, w którym Usługa wymaga podania przez Zleceniodawcę określonych danych, Zleceniodawca zobowiązuje
    się do podania danych prawdziwych, dokładnych, kompletnych i nie wprowadzających w błąd. Za wszelkie skutki wynikłe
    z niewłaściwego podania danych przez Zleceniodawcę całkowitą odpowiedzialność ponosi Zleceniodawca.

§ 3
Zgłaszanie zapotrzebowania na przeprawę

  1. Zgłaszanie zapotrzebowania na przeprawę jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu, dostępnego na
    stronie www.promycargo.pl/regulamin/.
  2. Zleceniodawca zobowiązuje się przekazać Promy Cargo Sp. z o.o. wszelkie informacje, które są niezbędne do
    prawidłowego zorganizowania przeprawy wymagane przez Operatora.
  3. Zapotrzebowanie na organizację przeprawy będzie zgłaszane w dni robocze w godzinach od 8:00 do 22:00, za
    pośrednictwem poczty elektronicznej: booking@promycargo.pl. Wszelkie zgłoszenia przesłane po godzinie 21:00
    uznawane są za złożone w kolejnym dniu roboczym.
  4. W przypadku anulacji, zmian istniejących rezerwacji oraz pilnych rezerwacji, dopuszczalne jest kontaktowanie się poza
    godzinami pracy biura pod numerami telefonów podanymi na stronie www.promycargo.pl/kontakt/ .
  5. Rezerwacja na przeprawę przesłana jest Zleceniodawcy w formie wiadomości elektronicznej, na wskazany przez niego
    adres e-mail. W przypadku pilnego zgłoszenia rezerwacji na przeprawę, potwierdzenie rezerwacji zostanie wysłane SMSem na podany przez Zleceniodawcę numer telefonu komórkowego.
  6. Zgłoszenie zapotrzebowania na przeprawę musi zostać potwierdzone przez Promy Cargo Sp. z o.o. wiadomością
    zwrotną. W przypadku nieotrzymania potwierdzenia przyjmuje się, że zgłoszenie nie dotarło do Promy Cargo sp. z o.o.
  7. W przypadku jakichkolwiek zmian w rezerwacji terminowej, Zleceniodawca jest zobowiązany poinformować Promy
    Cargo sp. z o.o. o zaistniałej sytuacji, nie później niż jest to określone przez regulamin danego operatora.
  8. Zgłoszenie zapotrzebowania dla pojazdów ponadgabarytowych oraz pojazdów przewożących ładunki niebezpieczne
    należy zgłaszać co najmniej z 48-godzinnym wyprzedzeniem.

§ 4
Płatności

  1. Wynagrodzenie za sprzedaż rezerwacji przeprawy płatne będzie w terminie i przelewem na rachunek bankowy Promy
    Cargo Sp. z o.o. wskazany na fakturze VAT.
  2. Faktura będzie wysyłana Zleceniodawcy drogą elektroniczną, na wskazany przez niego adres e-mail, na co Zleceniodawca
    niniejszym wyraża zgodę.
  3. W przypadkach, gdy Zleceniodawca nie ma przyznanego odroczonego terminu płatności, po złożeniu zapotrzebowania
    na przeprawę otrzymuje fakturę „pro forma” przesłaną na wskazany adres poczty elektronicznej. Brak zapłaty kwoty
    wskazanej na fakturze „pro forma” uprawnia Promy Cargo sp. z o.o. do niezwłocznego odwołania dokonanej rezerwacji.
  4. W przypadku płatności zaliczkowej, rezerwacja zostanie dokonana dopiero po otrzymaniu przez Promy Cargo sp. z o.o.
    bankowego potwierdzenia zrealizowanego przelewu.
  5. Płatność wynagrodzenia za zorganizowanie rezerwacji przeprawy może nastąpić za pośrednictwem usługi płatności
    elektronicznych, udostępnionej przez Promy Cargo sp. z o.o. na stronie www.promycargo.pl
  6. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mElements S.A. Dostępne formy płatności: Karty płatnicze: Visa,
    Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.
  7. Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu wpłynięcia środków na rachunek bankowy Promy Cargo Sp. z o.o.,
    niezależnie od wybranej metody płatności.
  8. W przypadku zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Zleceniodawcę kartą płatniczą, zwrot zostanie dokonany na
    rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zleceniodawcy.

§ 5
Procedura reklamacyjna

  1. Zleceniodawca ma prawo złożyć reklamację w sprawie dotyczącej Rezerwacji dokonanej przez Promy Cargo Sp. z o.o.
  2. Reklamacje dotyczące świadczenia Usług przez Promy Cargo Sp. z o.o., w tym zawarcia i wykonania Umowy należy składać
    na adres e-mail invoice@promycargo.pl lub pocztą na adres ul. Górki 18/2, 60-204 Poznań.
  3. Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane: imię i nazwisko lub firmę Zleceniodawcy, numer
    Rezerwacji lub numer faktury (jeżeli Umowa została zawarta), opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji.
  4. Reklamacje zostaną rozpatrzone w ciągu 14 dni od daty wpływu do Promy Cargo Sp. z o.o. Promy Cargo Sp. z o.o.
    podejmie działania mające na celu wyjaśnienie sprawy lub usunięcie problemu. O rezultacie rozpatrzenia wniosku Promy
    Cargo Sp. z o.o. poinformuje Zleceniodawcę pisemnie, telefonicznie lub w formie elektronicznej na adres e-mail podany
    w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w Zleceniu Rezerwacji.

§ 6
Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług drogą elektroniczną

  1. Promy Cargo Sp. z o.o. deklaruje, że co do zasady – z zastrzeżeniem wyjątków określonych w Ogólnych Warunkach
    Przewozu poszczególnych Operatorów – w przypadku rezygnacji z Rezerwacji zwrot świadczenia uiszczonego przez
    Zleceniodawcę następuje zawsze, jeżeli zarezerwowana Przeprawa nie doszła do skutku. Zwrot świadczenia uiszczonego
    przez Zleceniodawcę w formie przelewu następuje zwrotnie na rachunek bankowy nadawcy w terminie 14 dni.
  2. Uprawnienie Zleceniodawcy określone w ust. 1 powyżej będącego przedsiębiorcą, zgodnie z dyspozycją art. 473 Kodeksu
    cywilnego, Strony zgodnie ograniczają w czasie do 2 h przed rezerwowaną godziną i datą rezerwowanej Przeprawy. W
    przypadku rezygnacji w terminie krótszym niż 2 h przed godziną i datą rezerwowanej Przeprawy Zleceniodawca będący
    przedsiębiorcą zostanie obciążony zryczałtowanymi kosztami administracyjnymi anulowania Rezerwacji określonymi w
    ust. 3 i 4 § 6.
  3. Wyjątkami od zasady wyrażonej w ust. 1 powyżej są opłaty przewidziane przez poszczególnych Operatorów w Ogólnych
    Warunkach Przewozu typu NO SHOW nakładane przez operatora promowego za brak ostatecznej realizacji usługi
    przewozu promowego, niezależnie od przyczyn takiego stanu rzeczy.
  4. Promy Cargo Sp. z o.o. zastrzega prawo nałożenia na Zleceniodawcę opłat dodatkowych obejmujących koszty zaistnienia
    następujących zdarzeń powstałych z winy Zleceniodawcy wynikające z OWP operatorów:
    a) zgłoszenia niezgodnej ze stanem faktycznym ilości kierowców;
    b) zgłoszenia niezgodnych ze stanem faktycznym wymiarów Pojazdu;
    c) zgłoszenia niezgodnego ze stanem faktycznym numeru rejestracyjnego Pojazdu oraz nieskorygowania danych przed
    upływem minimum 4 godzin przed datą i/lub godziną zarezerwowanej Przeprawy;
    d) niezgłoszenia faktu przewożenia Pojazdem, na który dokonano Rezerwacji, ładunku niebezpiecznego lub – gdzie jest
    to wymagane – niedostarczenie kompletnej deklaracji ADR 24 godziny przed upływem daty i godziny Przeprawy;
    e) niezgłoszenia faktu, że zarezerwowany Pojazd jest pojazdem ponadgabarytowym, tzn. przynajmniej jeden z jego
    całkowitych wymiarów przekracza: długość 19m, szerokość: 2,5m wysokość: 4m, waga 44 ton;
    f) niezgłoszenia anulacji zarezerwowanej Przeprawy co najmniej 48 h przed jej terminem;
    g) niezgłoszenie przewozu zwierząt.

§ 7
Przetwarzanie danych osobowych

  1. Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016
    r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
    przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – dalej
    „RODO”), Promy Cargo sp. z o.o. informuje, że:
    1) Administratorem danych osobowych jest Promy Cargo sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, ul. Górki 18/2, 60-204
    Poznań;
    2) dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) oraz f) RODO;
    3) dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zlecenia organizacji rezerwacji przeprawy oraz oferowania
    innych usług świadczonych przez Promy Cargo sp. z o.o. (cel wynikający z prawnie uzasadnionych interesów
    realizowanych przez Administratora);
    4) podanie jakichkolwiek danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji zlecenia organizacji
    rezerwacji przeprawy oraz oferowania innych usług świadczonych przez Promy Cargo sp. z o.o.;
    5) dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom uczestniczącym w realizacji zlecenia organizacji rezerwacji
    przeprawy, a także do kraju trzeciego, jeżeli będzie to konieczne do realizacji zlecenia i będzie wynikać z warunków
    przyjętego do realizacji zlecenia; w pozostałym zakresie Administrator nie będzie przekazywać danych osobowych
    osobom trzecim bez wyraźnej zgody osoby, której dane osobowe dotyczą, chyba że będzie to konieczne w celu
    wykonania przez Administratora ciążących na nim obowiązków prawnych;
    6) właściciel danych posiada prawo do żądania od Administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania,
    usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych
    oraz prawo do przenoszenia danych;
    7) właściciel danych posiada prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie bez wpływu
    na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
    8) dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji zlecenia organizacji rezerwacji przeprawy
    i oferowania innych usług świadczonych przez Promy Cargo sp. z o.o. oraz wywiązania się przez Administratora z
    prawnego obowiązku przechowywania dokumentacja związanej ze zrealizowanymi umowami.
  2. Szczegółowe informację dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Promy Cargo sp. z o.o. są zawarte w Polityce
    Prywatności, dostępnej na stronie: www.promycargo.pl/politykaprywatnosci/.

§ 8
Postanowienia końcowe

  1. W ramach zawartego zlecenia, organizacja rezerwacji przeprawy stanowi tajemnicę handlową. Zleceniodawca oraz
    Promy Cargo sp. z o.o. zobowiązują się do nieprzekazywania jej treści osobom trzecim, z wyjątkiem przypadków, gdy
    jest to niezbędne do realizacji rezerwacji przeprawy lub obowiązek taki wynika z przepisów prawa.
  2. Umowa jest zawarta zgodnie z obowiązującymi w Rzeczypospolitej Polskiej przepisami prawa, które mają zastosowanie
    do relacji pomiędzy Promy Cargo Sp. z o.o. a Zleceniodawcą przed zawarciem Umowy, do jej zawarcia, jak również do
    jej wykonywania. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego,
    Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Ustawy o prawach konsumenta, Kodeksu morskiego, Reguł HaskoVisbijskich oraz innych obowiązujących aktów prawnych.
  3. W sprawach sądowych dotyczących wszelkich sporów mogących powstać w związku z zawartą umową zlecenia,
    właściwym sądem będzie właściwy rzeczowo sąd powszechny w Gdańsku, w oparciu o przepisy prawa polskiego.
  4. W przypadku spraw sądowych związanych z brakiem dokonania płatności przez Zleceniodawcę, Promy Cargo Sp. z o.o.
    mają uprawnienie do korzystania także z elektronicznego postępowania upominawczego
    Treść przedmiotowego Regulaminu świadczenia usług przez Promy Cargo Sp. z o.o. wprowadzona została Zarządzeniem
    nr 3/2025 Zarządu Promy Cargo Sp. z o.o. z dnia 28.10.2025 r.